Predica Părintelui Arhimandrit Andrei Tudor, la slujba de punere a pietrei de temelie, pentru noul schit din Arhiepiscopia Tomisului - Schitul,, Sfântul Sfințit Mucenic Efrem, Episcopul Tomisului" 

 Predica Părintelui Arhimandrit Andrei Tudor, exarhul mânăstirilor din Arhiepiscopia Tomisului, la slujba de Sfintite a locului sxhitului si de punere a pietrei de temelie, pentru noul schit din Arhiepiscopia Tomisului - Schitul,, Sfântul Sfințit Mucenic Efrem, Episcopul Tomisului" 


,,Cred că nu ne dăm seama cu adevărat, de acest moment istoric - moment rânduit de Dumnezeu să însemnăm acest loc, de ridicarea a unui locaș monahal pe aceste locuri. 

Și dacă punem la îndoială, faptul că locurile de ridicare a unui sfânt locaș sunt rânduite de Dumnezeu - și spunea un Părinte că locul unde se construiește un locaș este rânduit de Dumnezeu de la Facerea lumii.



Vă mărturisesc că în momentul în care Inaltpreasfintitul Teodosie ne-a îndemnat să facem o așezare monahală aici, care să fie un loc de rugăciune aprins pentru toată Dobrogea, dar și pentru comunitatea oamenilor de aici, am început să căutam atât un loc de ridicare a mânăstirii, dar și viețuitori ai mănăstirii - pentru că o mânăstire nu poate să aibă viață fară să aibă și călugări, care să locuiască întru ea. 

Sunt câțiva ani de când a început lucrul acesta, iar în momentul în care Inaltpreasfintitul Teodosie, ne-a dat binecuvântare să facem actele de infiintare ale schitului de aici, ne-am gândit la un hram și am spus să fie Sfântul Efrem, Episcopul Tomisului - pentru că citindu-i viață am văzut o activitate misionară, pastorală și duhovnicească,   necesară și în aceste vremuri.


Astăzi avem nevoie de o repropravaduire, reactivare și o recrestinare a noastră într-un mod duhovnicesc și real. Am hotărât că cel de-al doilea hram să fie Învierea Domnului. Părintele care era lângă mine, a spus cum să fie hram Învierea Domnului? Cine vine de Învierea Domnului la hram? Îi răspuns:,, dar Învierea Domnului este prăznuită 40 de zile, dar mai ales în săptămână luminata poate să fie cineva. Spun, eu rămân pe Învierea Domnului. Asta se întâmplă, în urma cu 2-3ani. 

Și fară să ne dam seama în momentul în care a fost o oferta, părintele de la Săvinești dorea să elibereze locul de acolo, de lângă biserica nouă. Și vorbind, în urmă, cu trei zile cu dânsul mi-a spus eu am făcut ofertă la multe parohii din tara, la mai multe eparhii, și cea mai actuală și cea mai rapidă a fost cea a Inaltpreasfințitului Teodosie, care a spus că vine, trimite și oameni să o demonteze și să o aducă la Constanța. 


Biserica s-a adus, a fost pusă pe locul de aici - loc ales împreună cu domnul primar, dar la acel moment era doar un loc propus întrucât nu aveam acte pentru loc, si am așezat-o unde vedeți. 


Nu voiam că gurile rele să mai creeze încă o altă tensiune față de biserică, și am așteptăm să intrăm în legalitate cu toate documentele. Și în urmă cu două zile l-am sunat pe preotul de la Săvinești și l-am întrebat:,,Părinte ce știți de biserica care a fost demontata? " și ne-a spus urmatorele: a fost construită în urmă cu 200 de ani, a fost apoi rezidită la Săvinești. Și îl întreb:,, dar ce hram are? "și părintele îmi raspunde:,,Învierea Domnului", deci până acum 3 zile nu am știut că hramul pus schitului de aici era hramul bisericii de acolo. Nu este rânduială lui Dumnezeu aceasta? Toate sunt rânduite de Dumnezeu și așezate, dar pe care noi nu le înțelegem. Și faptul că mare majoritatea a locuitorilor de aici, din ferma care a fost aici, sunt din Moldova este iar binecuvântarea lui Dumnezeu. Că iată Dumnezeu le-a trimis o biserică de la o Mânăstire care q trecut printr-o  mânăstire și a ajuns la o parohie și a ajuns din nou la Mânăstire și tot din Moldova. 


Vedeți dumneavoastră că nimic din lucrurile pe care le facem bune nu rămân neresplatite, dar și din lucrurile pe care le facem rele nu rămân nepedepsite. 


Pedeapsa poate fi anulată prin: mărturisire curată, schimbarea vieții și indreaptarea către Dumnezeu.



De aceea spun că suntem și marcăm un moment istoric pentru Dobrogea, pe acest loc de ridica o biserică care a derservit unui schit al mânăstirii Bistriță, o parohie de Lângă orașul Piatra Neamț, și iată de astăzi încolo prin sfințirea locului, pentru că sfințirea locului înseamnă închinarea loqcului lui Dumnezeu.

Acest loc este sfânt și noi trebuie să respectăm și să păstrăm Sfințenia locului, printr-o viață frumoasa și prin rugăciune. "


Sursa: Centrul Eparhial Tomis 



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Catedrala Arhiepiscopală din Constanța s-a îmbogățit

Comemorarea a doi ani de la trecerea la Ceruri a Părintelui Arhimandrit Nicodim Dimulescu: Omagiu în Mănăstirea,,Crasna"

Solidaritate și Speranță în Inima Constanței: Povestea Proiectului „Ale Tale dintru ale Tale”